Kako sestaviti zdravo porcijo obroka?

Pomembna veščina  pri zdravem prehranjevanju je oblikovati ustrezno razmerje živil v posameznem dnevnem obroku in določiti velikost porcije.

Naše porcije so so navadno preobilne, kar posledično vodi v previsok vnos energije v telo in prekomerno telesno maso.

Velikost porcij in razmerje živil v posameznem obroku si lahko oblikujemo s pomočjo metode zdravega krožnika.

  1. KORAK

Krožnik razdelimo na polovico in nato eno od polovic na četrtini.

Uporabljajmo manjše krožnike (npr. premera 23 cm)

Rezultat iskanja slik za premer krožnika do 23 cm

2. KORAK

Polovico krožnika naj zavzema zelenjava (njena količina naj bo primerljiva z dvema stisnjenima pestema).

3. KORAK

Na četrtino krožnika dajte beljakovinsko živilo (meso, riba). Količina naj bo po površini primerljiva z velikostjo dlani brez prstov.

4. KORAK

Na preostalo četrtino naložite škrobno živilo. Količina naj ustreza velikosti stisnjene pesti ene roke.

5. KORAK

Obroku dodamo še za dve razprti dlani solate: to pomeni količino srednje velikosti skodelice za solato

 

Rezultat iskanja slik za primer zdravega krožnika

 

S pomočjo metode zdravega krožnika si lahko oblikujemo vse dnevne obroke. Pri tem upoštevajte naslednja pravila:

  • dan naj vključuje od 3-5 obrokov (zajtrk, dop. malica, kosillo, pop. malica, večerja)
  • malica ni obvezen obrok in jo lahko izpustimo. V kolikor bomo malico vključili v naš prehranski ritem, naj bo to manjši in lažji obrok, ki nam pomaga prebroditi lakoto med glavnimi obroki.
  • obroki naj bodo pestri  in naj vključujejo živila iz vseh skupin živil (kakovostni ogljikovi hidrati, beljakovinska živila, kakovostne maščobe, zelenjava, sadje)
  • kosilo je v naši tradiciji po količini hrane največji dnevni obrok
  • večerja naj bo skromnejši obrok in naj bo za polovico lažji od kosila
  • sladica ni obvezen del obrokov in jo lahko nadomestimo s sadežem.

 

Pridružite se pogovoru