Denar ali pohvala-kaj je boljše?

Pripadnost zaposlenega podjetju, delovna zagnanost sta med drugimi eni izmed mnogih dejavnikov, ki so nujni za uspeh podjetja.

Zadržati dobrega zaposlenega je ena od najpomembnejših vlog delodajalcev.

Tu mnogi delajo napake, ker vidijo kot edina spodbuda zaposlenemu-denarna nagrada. Pričakovali bi, da bi delovno zagnanost zaposlenih lahko kupili z denarnimi nagradami in povišicami. A raziskave kažejo, da je njihov učinek lahko v nekaterih primerih kratkoročen. Denarne nagrade svoj namen običajno dosežejo zgolj pri delovnih mestih v raznih proizvodnjah, ki zahtevajo preproste naloge.

Medtem, ko pri sodobnih delovnih mestih, ki zahtevajo večje odgovornosti, ustvarjalnost, inovativnost, pogosto dosežejo celo obraten učinek, v primeru, če je že osnovno plačilo ustrezno. V takem primeru zaposlenemu denar zagotovo ni edina spodbuda, ampak tukaj podjetja velikokrat pozabljajo na zelo pomembna dejavnika, ki nista v finančni obliki in to sta pohvala in spoštovanje.

Številne raziskave kažejo, da je med vzroki za menjavo delovnega mesta najpogosteje prav pomanjkanje spoštovanja, slabi odnosi med zaposlenimi, šele nato pride denar. Dati priznanje, pohvalo zaposlenemu, za npr. dobro opravljeno delo-projekt. Poleg ustreznega plačila so pozornost, spoštovanje, spodbuda in pohvala  tiste stvari, ki naredijo delovno mesto tako, na katerem zaposleni ni le zadovoljen, pač pa polno vključen in zavzet za delo.

Pa naj bo pohvala podana s strani nadrejenih, strani sodelavcev-vedno je dobrodošla in pusti pri nas zelo dober občutek, prav tako pa zaposlenim služi kot povratna informacij da so:

– pomemben faktor v podjetju
– da delajo dobro
– da je njihov doprinos k podjetju cenjen…

Tako delovno mesto je za zaposlenega prijazno in dolgoročno.

KAKO POHVALITI IN IZKAZATI SPOŠTOVANJE?

  • poskusite najti vsaj eno pozitivno lastnost na vsaki osebi. Morda boste presenečeni, koliko pozitivnih lastnosti imajo vaši zaposleni
  • spoznajte svoje zaposlene (kdo so, kaj radi počnejo v prostem času, kaj jim je pomembno…) Namen spoznanja je v tem, da bolj kot poznamo svoje zaposlene bolj jim lahko ustrežemo npr.  če smo ugotovili, da bi bila neka oseba bolj primerna in usposobljena za drugo delovno mesto v podjetju, smatramo, da bi jo tudi z veseljem opravljala, potem jo lahko o tem obvestimo in ji ponudimo to možnost. S takim načinom krepimo tako karierno kot osebnostno rast človeka.
  • razvijajte sposobnost empatije (večkrat se postavite v vlogo svojega zaposlenega in se vprašajte kaj bi vi želeli in pričakovali, če bi bili na njegovem mestu)
  • v sproščenem vzdušju osebi naravnost povejte, kaj vam je všeč
  • ne potrebujete dokazovanja, prilizovanja-potrebujete samo iskrenost
  • razvijajte in gradite zaupanje, ki naj bo obojestransko (dokažite svojim zaposlenim, da ste vredni zaupanja) z vzgledom
  • če imate težave, kako sestaviti primeren stavek, samo najdite preproste besede: “To ste dobro opravili”, “Hvaležni smo, da ste tako dobro in učinkovito opravili projekt za katerega ste bili zadolženi”, “Ponosni in hvaležni smo, da ste zaposleni pri nas, saj s svojo predanostjo in delavnostjo veliko doprinesete k uspešnosti podjetja”
  • večkrat letno lahko organizirate sestanke, kjer zaposlenim predstavite cilje podjetja, projekte, ki jih ste ali jih imate namen izvršiti, se jim zahvalite, pohvalite itd.

 

Namen pohvale je učinkovit le, če jo znate pravilno in iskreno uporabljati.  Le tako boste z njo dosegli to, kar je dejansko njen namen.

 

Pridružite se pogovoru