Kako spremeniti prehranjevalne navade+Tabela zdravih živil

Različne raziskave o načinu prehranjevanja kažejo, da je prehrana slovenskega prebivalstva nezdrava. Kje se kaže problematika?:

  • Število dnevnih obrokov in ritem prehranjevanja nista ustrezna
  • Energijska vrednost povprečnega obroka je previsoka
  • Zaužijemo preveč maščob, zlasti nasičenih
  • Zaužijemo premalo sadja, zelenjave in prehranskih vlaknin

Slabe prehranjevalne navade predstavljajo pomemben dejavnik tveganja za nastanek raznih bolezni kot so:

  • Bolezni srca in ožilja
  • Bolezni kostno-mišičnega sistema
  • Sladkorna bolezen
  • Debelost
  • Razna avtoimunska obolenja
  • Hormonska neravnovesja…

Ljudje imamo, kadar se nas loti bolezen, radi hitre učinke in spremembe. Pogosto smo mnenja, da se na bolezen z načinom prehranjevanja ne da vplivati, kar je popolna zmota. Pozitivne učinke na zdravje lahko tudi s prehranjevanjem dosežemo relativno hitro. Kako? Z zdravimi prehranskimi izbirami (manj maščob, sladkorja in soli, več zelenjave in manjši obroki).

Zavedati se moramo, da zdrav način prehranjevanja na dolgi rok izboljšuje naše zdravje. Zdrava prehrana je naložba v naše zdravje. Izredno je pomemben tudi ritem prehranjevanja, saj lahko že s pravilno časovno razporeditvijo obrokov čez dan zelo veliko naredimo za naše zdravje in telesno težo.

KATERA ŽIVILA NAJ IZBIRAM?

VRSTA ŽIVILA ZDRAVE IZBIRE MANJ ZDRAVE IZBIRE
Meso Mlada pusta govedina, teletina, svinjska ribica, ribe, piščančje meso Mastno meso in mesni izdelki
Maščobe Kakovostne vrste olja-hladno stiskana in nerafinirana (ekstra deviško oljčno olje, ekstra deviško kokosovo olje, 100% bučno olje, konopljino olje, laneno, avokadovo, ghee maslo) Margarine, goveji loj, ocvirki, zaseka, rafinirana rastlinska olja
Zelenjava Vse vrste zelenjave
Solate Vse vrste solate Solata z industrijskimi prelivi oziroma solata s prelivi, ki vsebujejo veliko maščobe (majonezni prelivi…)
Kruh in pekovski izdelki Izdelki iz 100% ajdove moke, kvinojina moka, prosena moka, čičerikina moka, kokosova moka Beli kruh, žemljice, rogljički, kajzerice…
Mleko in mlečni izdelki Vsa rastlinska mleka brez sladkorja (mandljevo, riževo, kvinojino, kokosovo…), ovčji jogurt, kozji jogurt, ovčja, kozja skuta, kokosov jogurt iz kokosovega mleka, kefir Sadni jogurti, ker vsebujejo veliko sladkorja
Sadje Jagodičevje-borovnice, maline, robide
Juhe Zelenjavne juhe, juhe iz puste govedine, čiste zelenjavne juhe, pretlačene in kremne juhe Juhe iz vrečk-instant juhe, mastne juhe
Salame Piščančje prsi, lahka šunka, kuhan pršut Salame z veliko vidne maščobe
Jajca Mehko kuhana, poširana, umešana, na oko, trdo kuhana
Sladice Manj sladke sladice, pri peki dodajmo kokosov sladkor ali naravna sladila Torte, krofi, čokolade, piškoti…
Pijače Voda, zeliščni čaji, limonada, mineralna voda Vse sladke gazirane pijače in alkoholne pijače

Pridružite se pogovoru