Sprostitvene tehnike za obvladovanje stresa

Živimo v času, ko je stres velik del vsakdanjika vsakega od nas. Prav zaradi tega pa postajajo različne tehnike sproščanja vsakodnevna nujnost. Redna vadba izbrane tehnike ali tehnik sproščanja ima številne pozitivne učinke na posameznikovo telesno in duševno zdravje.

KAKŠNA IZBOLJŠANJA PRINAŠAJO TEHNIKE SPROŠČANJA, ČE JIH REDNO IZVAJAMO?

  • Učinkovitejše spoprijemanje s stresom
  • Lajšanje bolečin – zvišuje se prag bolečine in blaži doživljanje bolečine
  • Izboljša se kakovost spanca
  • Zmanjšuje se utrujenost
  • Višja je produktivnost
  • Preprečujejo oz. zmanjšujejo psihosomatske bolezni (zvišan krvni pritisk, migrene, razdražljiv prebavni sistem…).

KATERE TEHNIKE SPROŠČANJA POZNAMO?

Obstajajo namreč številne tehnike sproščanja, ki jih lahko razdelimo na tiste, ki so bolj usmerjene na telo:

  • Postopno mišično sproščanje
  • Pasivno mišično sproščanje
  • Raztezanje
  • Joga
  • Pozdrav soncu

In tiste, ki so bolj usmerjene na um oz. misli:

  • Meditacija
  • Vizualizacija
  • Avtogeni trening…

Nekaterim posameznikom bolj ustrezajo tiste, ki so usmerjene na telo, nekaterim tiste, ki so usmerjene na um oz. misli, nekaterim oboje. Nekateri pa bodo celo ugotovili, da se lažje sprostijo s pomočjo izvajanja kakšne aktivnosti kot je npr. hoja, tek, sprehodi, fitness, glasba…

KATERO TEHNIKO IZBRATI?

Za začetek je najbolje, da izberete eno ali dve tehniki. Človek zelo hitro začuti, katera mu najbolj ustreza, v katero zaupa in katero bo lahko redno izvajal. Prav tako je zelo pomembno, da se zavedamo svojih morebitnih omejitev-različnih poškodb, telesnih ali fizičnih težav in se po potrebi posvetujemo s svojim zdravnikom.

Da lahko dosežemo sproščenost in druge pozitivne učinke, jo moramo izvajati pravilno. Brez rednega izvajanja ne moremo zares osvojiti in doseči želenih učinkov.

SPLOŠNA PRIPOROČILA PRED ZAČETKOM.

  • Na začetku je bolje vaditi v mirnem, ne hrupnem prostoru
  • Prav tako poskrbimo, da nas ne moti zvonjenje telefona in ostalih naprav
  • Poskrbimo, da nam je čim bolj udobno (udobna in dovolj topla oblačila, prijetna temperatura v prostoru)
  • Pri posamezni tehniki je navedeno, kateri položaj oz. položaji so (najbolj) ustrezni za njeno izvajanje, zato bodimo pozorni tudi na svoje počutje
  • Predvsem v obdobju učenja tehniko izvajamo v času, ki nam najbolj ustreza (npr. zjutraj ali zvečer) oz. ko je najmanj prekinitev. Lahko se zgodi, da ob izvajanju tehnike zaspimo, zato je bolje, da ne vadimo, ko smo zelo utrujeni ali po obilnem obroku
  • Izkazalo se je, da je bolj učinkovito, če tehniko izvajamo redno (npr. 5, 10 min)
  • Posamezno tehniko (ali obliko tehnike) ko smo se že izpilili, lahko izvajamo sredi stresnega dogajanja oz. ko sprostitev najbolj potrbujemo.

Pridružite se pogovoru