Zakaj uporabljati tehnike sproščanja?

Stresorjem, ali kot pravimo stresnim situacijam, se ni mogoče izogniti, saj se z njimi srečujemo vsakodnevno. Življenje od nas nenehno zahteva prilagajanje raznim novostim, spremembam. Po definiciji stres pomeni povsem normalno odzivanje. Določena količina stresa je nujno potrebna za normalno življenje. Stres je lahko tudi pozitiven. Problem nastane takrat, ko je stresnih situacij preveč za posameznika, so premočne in trajajo predolgo. V takih primerih lahko stres vodi celo v bolezen, depresijo in telesno tesnobnost. Lahko pripelje tudi v zelo resna obolenja, kot so rak in srčno-žilne bolezni..

Trik zadovoljnega življenja ni v tem, da se stresu izogibamo, temveč, da se naučimo, kako se z njim spoprijeti. Potrebno se je naučiti, kako okrepiti svoje telesne in duševne sposobnosti, da nam stres ne pride do »živega« in da ne zbolimo.

ZAKAJ UPORABLJATI TEHNIKE SPROŠČANJA?
Redna vadba izbrane tehnike sproščanja ima številne pozitivne učinke na posameznikovo telesno in duševno zdravje.
Dihalne vaja kot osnovna tehnika je preprosta, dostopna tehnika, ki jo lahko uporabimo kjerkoli in kadarkoli ko posameznik začuti napetost.
Izvajanje tehnike v času učenja traja malo dlje (15-20 minut), kasneje lahko tudi manj npr. 5-10 minut oz. toliko časa, kot čutimo, da je potrebno.

PRIPRAVA NA IZVAJANJE TEHNIKE
Na začetku, dokler tehnika še ni osvojena, je najbolje vaditi v mirnem, nehrupnem prostoru
Priporočljiva so udobna oblačila
Tehniko trebušnega dihanja najlažje izvajamo sede ali leže.
Hrbtenica naj bo v vseh položajih vzravnana
Priporočljivo je vdihovanje skozi nos in izdihovanje skozi usta
Priporočljivo je, da smo ves čas pozorni na telesne občutke, ki so prisotni
Redna vadba je ključna in vpliva na hitrost in globino sprostitve.

Brez rednega izvajanja ne moremo zares osvojiti in doseči željenih učinkov in rezultatov, zato naj tehnika sproščanja postane vaš doživljenjski vsakodnevni ritual.

Pridružite se pogovoru