1.korak k zdravemu življenjskemu slogu

V današnjem času postaja zdravje vse pomembnejša človeška vrednota. Ljudje se velikokrat tega začnemo zavedati šele takrat, ko zdravje začne pešati. Vendar pa zdravje ni povezano samo z biološkimi dejavniki kot so starost, spol, dednost, ampak ima nanj velik vpliv prav življenjski slog.

Osebno menim, da je najpomembnejši dejavnik, s katerim lahko človek vpliva na svoje zdravje, prav življenjski slog. Je res, da se življenjski slog posameznika oblikuje že v otroštvu, vendar lahko človek z voljo in vztrajnostjo le-tega spremeni (če si to želi).

V zadnjih letih se povečuje zanimanje za spremembo življenjskega sloga -NA BOLJE, saj ljudje ugotavljamo, da je nezdrav življenjski slog povezan z raznimi boleznimi kot so:

  • Bolezni srca in ožilja
  • Sladkorna bolezen
  • Avtoimuna obolenja (ščitnica, revmatoidni artritis, vnetne črevesne bolezni…)
  • Razna hormonska neravnovesja itd.

DEJAVNIKI ZDRAVEGA IN NEZDRAVEGA ŽIVLJENJSKEGA SLOGA?

  • Prehranjevalne navade
  • Telesna aktivnost
  • Spoprijemanje s stresom
  • Medsebojni odnosi
  • Razne posameznikove navade (slabe ali dobre)

KAJ JE PRVI KORAK K SPREMEMBI ŽIVLJENJSKEGA SLOGA?

Osebno menim, da je prvi korak sprejeti odgovornost za zdrav način življenja, ki bo doživljenjski. Potrebno se je izobraziti na različnih področjih in se naučiti v svoj dosedanji življenjski slog oz. v svoj vsak dan vključiti oz. razvijati zdrave navade katerih se bomo posluževali celo življenje. V kolikor so prisotne bolezni, je sprememba življenjskega sloga nujen ukrep, predvsem sprememba prehranskih navad.

Tudi sama se spopadam z avtoimunsko ščitnico in iz lastnih izkušenj lahko povem, da je sprememba življenjskega sloga veliko doprinesla k izboljšanju in počutju.

Sama osebno se zavzemam za celosten pristop na tem področju, saj se tega tudi sama poslužujem in prav to učim tudi na svojih delavnicah.

KJE ZAČETI?

Izberite dejavnik, ki ga želite spremeniti (npr. sprememba prehranjevalnih navad)

Potrebno se je zavedati, da je dandanes povsod na voljo milijone informacij in teorij zdravega prehranjevanja. To si lahko štejemo kot korist in tudi kot slabost, saj se zdi, da ljudje ne znamo več presoditi kaj bi sploh jedli oz. kaj je zdravo in kaj ni.

Sama svoje stranke učim, da je potrebno dosedanje slabe izbire živil (npr.v trgovini) spremeniti v dobre. Potrebno je predvsem znanje o tem, kako zdravo nakupovati, se naučiti branja deklaracij in nezdrave izdelke zamenjati za zdrave različice.

Primer: (testenine iz bele moke)

Zamenjava:

  • ajdove testenine (iz 100% ajdove moke)
  • riževe testenine ( iz. 100% riževe moke)
  • testenine iz stročnic (grah, leča čičerika…)

Pri tem moramo biti predvsem pozorni, da so testenine npr. iz 100% riža, da ni mešanic z belo moko.

Primer: (rafinirana olja za pripravo jedi)

Zamenjava:

  • ekstra deviško oljčno olje (hladno stiskano)
  • ekstra deviško kokosovo olje (hladno stiskano)
  • druga hladno stiskana olja (avokadovo, laneno, konopljino, sončnično…)
  • ghee maslo

Pri tem moramo biti predvsem pozorni, da so olja hladno stiskana, saj pri postopku stiskanja v sebi ohranijo pozitivne učinkovine, ki varujejo naše zdravje.

 

Ko osvojimo namreč to znanje v celoti smo na zelo dobri poti.

Pridružite se pogovoru